Sorties > Mercantour - Alpes Maritimes Italiennes > Punta de Rogué i Punta dels Adus

Punta de Rogué i Punta dels Adus

Départ : Le Boréon (Parking d'hiver du col de Salèse) (1580 m)

Topo associé : Cime de Rogué, Par les Lacs de Frémamorte

Sommet associé : Cime de Rogué (2705 m)

Sortie du samedi 18 janvier 2020

DidierGO

Bon temps fresc amb alguns núvols alts
Etat de la route : una mica de neu Altitude du parking : 1580 m
Amb aquesta nevada, les condicions s’han tornat a ser bones, però el vent per als propers dies pot canviar la situació

Activité avalancheuse observée : 20 cm de neu fresca amb bona estabilitat malgrat un fons dur.

Cimera2435 mW13hPoudreNeix dura al començament i pols sobre un fons dur
Cimera2325 mN14h45Molt bona pols

Avec Valérie, Sergi
Estacionament hivern de Salèse - Coll de Salèse - Punta de Rogué - Costa 1975 m a la vall de de Mollières - Punta dels Adus - Costa 1975 m a la vall de Salèse - Coll de Salèse - Estacionament hivern de Salèse
En faisant cette sortie avec l'ami Sergi, catalan du Sud, je me devais de faire l'effort de rédiger ce petit compte rendu en catalan étant moi même catalan.

Finalment el retorn de la neu i amb el bon temps anunciat, direcció Vésubie per aprofitar dels condicions de pols. Pujada efectiva al coll de Salèse gràcies a una bona pista. La majoria dels esquiadors pugen al coll de Frémamorte i, per la nostra banda, preferim la Punta de Rogué malgrat que els darrers 100 metres estiguin en mala neu. Després d'un descans a dinar a la Punta, començament la descens en neu dura abans de trobar una bona pols sobre un fons dur i de vegades irregular però és divertit esquiar amb aquesta neu !

Baixem fins al voltant de 1975 m a la vall de Mollière abans de pujar fins al punt dels Adus la traça ja feta. La segona baixada serà millor que la primera amb pols excellent. Hauríem pujat per tercera vegada, però en Sergi té molt camí per recórrer. Així doncs, després de pujar al coll de Salèse, arribem a l'estacionement per la pista amb aquest bon pols.

Al final, una sortida molt maca amb molt bones condicions de neu.

Al principi
Sergi molt content
Sergi molt content

elpalmar, le 20.01.20 10:07

Excellent le CR en catalan ! 🤣
Pour ma part ce week-end c'était formation Neige Avalanche vers Allos.
J'ai quand même réussi à finir la session par une petite descente en poudre bien sympa.
Il semble qu'il y ait eu moins de vent sur Allos même si je n'ai pas dépassé 2100m d'altitude.

ciaisg, le 20.01.20 17:03

Excellent !
C'est marrant mais je pensais à ça il y a quelques jours en arrière, mais en nissart plutôt!

DidierGO, le 20.01.20 17:48

@Philippe : en catalan c'est sympa même si j'ai du faire quelques fautes car c'est une langue difficile à écrire 🙂
@Guillaume : on attend ton prochain CR en nissart alors 😄

pompiercatalan, le 20.01.20 21:04

Sortida molt maca amb una neu molt bona ????
Moltes gràcies!
Merci beaucoup!